Peygamberimizin ﷺ doğumundan veya kendisine peygamberlik verilmeden evvel cin taifesinden, şahsı görülmeyen, sadece sesi işitilen hatif denilen cinlerden Peygamberimizin ﷺ gelişini müjdeleyenler olmuştur. Bu konuda pek çok sahih rivayet, siyer ve hadis kitaplarında yer almaktadır. Mesela Zeyyab ibn-ül Harise, bir hatif şöyle seslenmiştir:
“Ey Zeyâb, ey Zeyâb! Acaibin en acibine kulak ver: Muhammed kitapla gönderildi; Mekke ahalisini çağırıyor, ama onu dinlemiyorlar.”1
Yine aynı şekilde bir başka hatif de, Samia İbn-i Karret-il-Gatafaniye şöyle seslenmiş ve duyanların imana gelmelerine vesile olmuştur:
“Hak geldi, nur saçtı. Bâtıl ise, mahvoldu, kökü kazındı.”2
Nasıl ki cinlerden Hatif’ler Peygamberimizin ﷺ geleceğinden haber vermişler, aynı şekilde bazı sanemlerden ve hatta sanemlere kesilen kurbanlardan da aynı şekilde haberler verildiği tarih ve siyer kitaplarında yazılıdır. Örneğin Mazen Kabilesi’nin sanemi şöyle bağırıp, Peygamberimizi ﷺ müjdelemiştir:
“Şu gönderilen Peygamber, indirilmiş hak bir kitap getirdi.”3
Yine Peygamberimizden ﷺ evvel yazılmış bazı taşlarda ve mezar taşlarında Peygamberimizin ﷺ adı ve ıslah edici olarak sıfatı yazılıdır.4 Bu isme ve bu sıfata o dönemde orada yaşayıp ölenler içerisinde Peygamberimiz’den ﷺ başka layık bulunamaması5 ispat eder ki bu yazılanlar Peygamberimiz’den ﷺ haber vermektedir.
- Halebî, es-Sîretü’l-Halebiye, 1:335-337; Süyûtî, el-Hasâisü’l-Kübrâ, 1:358; Nebhânî, Hüccetüllah ale’l-Âlemîn, 181. ↩︎
- Ali el-Kari, Şerhu’ş-Şifâ, 1:748; Süyûtî, el-Hasâisü’l-Kübrâ, 1:252. ↩︎
- Beyhakî, Delâilü’n-Nübüvve: 2:255; Halebî, es-Sîretü’l-Halebiye, 1:325; İbni Kesîr, el-Bidâye ve’n-Nihâye, 2:337; el-Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid, 8:242; Ali el-Kari, Şerhu’ş-Şifâ, 1:747; Süyûtî, el-Hasâisü’l-Kübrâ, 1:252-271. ↩︎
- Kadı Iyâz, eş-Şifâ, 1:467; Ali el-Kari, Şerhu’ş-Şifâ, 1:749; Halebî, es-Sîretü’l-Halebiye, 1:354. ↩︎
- Halebî, es-Sîretü’l-Halebiye, 1:131-134. ↩︎